Online dienstverlening, SIManalytics, Website, statistieken

Zou dit het grootste cliché zijn als het gaat over statistieken? Wij vroegen het onze consultant Ben Bemelmans. 

Het is nog steeds waar: je weet pas of je succesvol bent, als je het meet. Hoeveel telefoontjes krijgt je KCC? Hoeveel mensen lezen je nieuwsbericht? Welke pagina's op je website worden eigenlijk nooit bezocht? Welke PDF wordt het meest gedownload? 

Meten, meten, meten

In websiteprojecten maken we steeds vaker een lijstje met projectdoelen. Samen bepalen we welke cijfers we belangrijk vinden. En dat meten we dan ook. Als de nieuwe website dan live is, meten we nog een keer. En een paar maanden later opnieuw. Dit helpt enorm om met de juiste dingen bezig te zijn. In het project, maar daarna ook in het dagelijkse werk van de webmaster.

Maar wat levert het dan op?

Veel! Door je statistieken goed op orde te hebben, is er een heleboel mogelijk. Het maakt dingen concreet en biedt de mogelijkheid om aanpassingen direct door te voeren in de praktijk. Bijvoorbeeld het teruglopen van het aantal telefoontjes naar het KCC omdat we de informatie op de website hebben versimpeld. Het terugdringen van het aantal PDF's op de website omdat ze toch niet nodig blijken te zijn. Als je op deze manier aan de slag gaat met statistieken, wordt het ineens heel concreet en weet je wat je meet. 

SIManalytics 

Maak je al gebruik van SIManalytics? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Vul dan hieronder je gegevens in. Onze consultants bespreken graag de mogelijkheden met je en leggen graag de functionaliteiten aan je uit. 

Meer weten over SIManalytics