Op dinsdag 8 oktober waren we aanwezig bij de 10e editie van het KCC Congres in het Spant in Bussum. Dit jaar stond het thema 'de menselijke factor in (digitaal) klantcontact' centraal. Een dag waar we als trotse partner met veel plezier op terugkijken.

De dag bestond uit verschillende keynote sprekers die ieder hun visie op het gebied van klantcontact deelden. Bij onze stand vertelden we bezoekers meer over onze klantcontact oplossing SIMkcs en hadden we een leuke winactie. Daarnaast was er ruimte voor parallelsessies waarbij we als SIM ook onze visie op het gebied van klantcontact hebben gedeeld. 

Teamfoto-1-1

Stand-1

Workshop effectief datagedreven werken in klantcontact

Collega's Gineke Hoogendoorn en Jordy Klaassen gaven een hands-on workshop waarin zij met 20 deelnemers in gesprek gingen over klantcontact. Daarbij stond de vraag 'hoe maken we datagedreven werken binnen het KCC mogelijk?' centraal. Samen dachten zij na over de mogelijkheden en wensen rondom datagebruik en mensen. Wat vooral naar voren kwam was dat data voor het KCC erg waardevol is om dingen concreet te maken. Niet uitgaan van een onderbuik gevoel om inwoners zo goed mogelijk te helpen maar concrete cijfers om op verder te borduren.

Ook hebben we met elkaar een data team samengesteld. Want welke mensen heb je nodig om deze data op de juiste manier te vertalen? Tijdens deze sessie was er een sneltekenaar aanwezig die de uitkomst van de workshop heeft geschetst op een gave plaat. We kijken terug met veel plezier terug op deze geslaagde workshop en danken alle deelnemers voor hun input!

Ben je benieuwd hoe de praatplaat eruit ziet? Download hem hieronder via het formulier. 

Marco sneltekenaar-1 Workshop Gineke en Jordy-1

Download de praatplaat 'effectief datagedreven werken in klantcontact'